World of Warcraft je MMO, které se nejen u nás, ale i ve světě, drží celou řadu let, vcelku bez velkých problémů a s neustálým nárůstem hráčů. Byť jich spousta odejde, ještě více jich přijde a tak tento cyklus nikdy nekončí. Jedná se o pravděpodobně nejgeniálnější hru, neboť zaujme jak otrlé fanoušky tohoto žánru, tak i nováčky nebo příležitostné hráče, kteří nechtějí u her strávit celý den, ale potřebují se na pár hodin jenom odreagovat. Éra klasického WOW, tedy první dva datadisky, bylo ještě podobné starým dobrým MMO, které dnes pomalu upadají v zapomnění a nebýt občasných vtipných videí či obrázků, dávno by se na ně zapomnělo.
socha warcraft

Není to jenom gameplay

Pokud se bavíme o hrách, první, co nás napadne, je jejich „hratelnost“. Ať už je to ovládání vaší postavy ve hře nebo je samotná návaznost jednotlivých akcí a ovládaní na samotnou hru, vždycky rozhoduje na prvním místě. Hra může být naprosto skvělá, ale pokud nemá solidní hratelnost, seká se, ruší hráče svými základními elementy, těžko u ní zůstanete. Je rozdíl mezi špatnou hratelností a nulovou. Některé hry totiž mají jenom špatně nastavené pohyby a akce, které jdou změnit (do valné většiny), některé jsou ale zkrátka navržené naprosto špatně.
warcraft

Důležité je ale podotknout, že nejde jenom o gameplay, jak by člověk na první pohled řekl, ale jde také o příběh, který je protkán všemi těmito hrami. Je to jako číst knihu – a ony se opravdu knihy vydávají. To je jeden z největších tahounů World of Warcraft, protože málo online her mají natolik silný příběh, že svého hráče do něj vtáhnou, aniž by se nějak extra snažil. Ať už je to detailním prostředím ve hře, bohatým příběhem za každou postavou nebo jenom to, co utvářejí samotní hráči – všechno je to velmi dobře zapracováno do sebe a byť grafická stránka poněkud upadá, příběh nás k této naší oblíbené hře vždycky vrátí.