Mnohé profese a vypětí doslova vyžadují čas od času utéci do neznámých míst a načerpat sílu. Určitou svobodu poskytuje právě motocykl. Jen tak si sednout do sedla, nastartovat, zmáčknout spojku a připravit se na přidání plynu. V tu chvíli je jen okolí, stroj pod nohama a my. Od mašiny nás dělí tak málo co je na dosah rukou, a to jsou řídítka a páčky. Nemusíme zrovna naší rychlostí zápasit s větrem, dostačující bude předepsaná rychlost. Přesto jsme schopni vnímat veškerou krásu kolem sebe. Výhodou je, že si můžeme prakticky zastavit, kde chceme a užít si třeba prima den.
První motorka
Možná se to nezdá, ale většinou první jízdy na pekelných strojích rozhodnou, jak se k celému našemu ježdění přiblížíme nebo oddálíme. Podle toho, jak dobře se nám bude jezdit, jak moc splyneme s ovládáním motocyklu, se pak zkrátka rozhodne. Proto je prvotní výběr velmi důležitý. Malé postavy by si rozhodně neměli vyhledávat silné a velké stroje. Pro ty spíš platí výběr z dvouválce nebo i jednoválce.
To není zase tak podstatné, ale spíš to, že mají užší stavbu kostry a jezdec tak snadněji dosáhne na zem, což mu dá naprostou jistotu a pak samozřejmě je i snadnější manipulace, to zase přináší zručnost. Všechno souvisí se vším a tak i ovládací páčky a grify musí zkrátka pasovat do rukou. Zde je v nich veškeré ovládání. Páčky se vyrábí v mnoha různých provedeních, což dokazuje , kde si vybere i nejnáročnější zákazník, který lpí na detailech a chce mít zároveň pěkný design motocyklu.
Rozum by měl vždy vítězit
Mnohdy je skutečně lákavá rovinka a touha přidat plyn, cítit se svobodně jako pták, ale není to šťastná volba. Především zrádné jsou některé úseky, které neznáme, nebo nikdo neví, co může být za zatáčkou. Chyba se v tomto případě nedá vrátit zpět a při troše štěstí to nemusí končit tragicky. Nicméně opatrnosti v provozu není nikdy dost. Rozum by v tomto případu měl být vždy na místě a fungovat dřív, než adrenalin a zbrklost, to se pak nevyplácí.
Comments by kreans.cz